Samen trokken we met de fiets richting het woonzorgcentrum te Nossegem voor een warme en leerrijke dag vol ontmoetingen. Deze uitstap kaderde binnen de lessen Psychologie & Sociologie, maar werd vooral een bijzondere ervaring waarin menselijk contact centraal stond.
Bij onze aankomst werden we hartelijk ontvangen en kregen we een rondleiding door het WZC. Tijdens het bezoek gingen we in gesprek met bewoners en medewerkers. Er werd geluisterd, gelachen en heel wat verhalen werden gedeeld. De bewoners keken duidelijk uit naar ons bezoek en genoten zichtbaar van de babbels en de aandacht. ’s Middags aten we samen en als extra verwennerij kregen we van de bewoners een heerlijke kom verse soep aangeboden, wat zorgde voor een gezellige middagpauze. In de namiddag namen we met veel enthousiasme de ‘koffietour’ voor onze rekening. We boden koffie aan, deelden koekjes en chocolaatjes uit en maakten tijd voor een fijne babbel. Nadien gingen onze vierdejaars samen met bewoners een frisse neus halen. Daarbij werd met veel zorg en aandacht omgegaan met de rolstoelen, zodat iedereen veilig en comfortabel kon genieten van het zonnetje.
De leerlingen toonden een enthousiaste en zorgzame inzet tijdens dit bezoek. Hun spontane betrokkenheid maakten een grote indruk op de bewoners én medewerkers. Kleine gebaren en oprechte aandacht kunnen immers een wereld van verschil maken en dat hebben deze leerlingen laten zien.